Monday, July 27, 2009

Heaven or Hell

Baru-baru ini cara penulisan blog aq sudah bertukar wajah sedikit. Tiada lagi bullet2 yang memisahkan idea-idea di dalam perenggan. Ramai kawan2 tanya mengapa? Jawapan aq seperti biasa "Suka hati aq lah". haha.Bukan bermaksud nak kurang hajar. Cuma melawak dengan nada serius. Kawan2 rapat faham la.Kalo yang tak rapat dan rasa tersinggung tu tak tau lah aq nak buat apa. Tak reti la nak pujuk2 ni. What de hell kan??

Ketika nukilan ini ditulis kehidupan aq dan Kepah, rakan sekerja aq, adalah amat tenat. Kami dijangkiti virus malas yang amat sangat. Ini semua berpunca dari keputusan pihak atasan memberi cuti kepada our beloved students. Seminggu depa tak de.Justeru itu, hari2 di kolej dipenuhi dengan aktiviti makan, berjalan di Alamanda, Pasaraya "Mega" Warta dan main Facebook. Bagi setengah orang mereka akan kata Heaven. Tapi bagi kami this is Hell. Bayangkan kepala ngatuk, bosan dan takde awek. Apa nak buat dalam keadaan macam ni. Dah a tgh hari tadi kami pekena nasi sepinggan sama air kaler2. Damn you!!

"Bosan!!" jerit Kepah mengisi segenap ruang bunyi di dalam bilik aq. "Mai pekena cendol kat mamak lori tu". Kataku tanpa memandang sekujur tubuh Kepah yang sedang menggeliat umpama godzilla. "I like!!" jawap Kepah sambil angkat ibu jari tanda setuju.

Owh aq call ayahanda join sekali.

Macam Hell kan hidup aq minggu ni???

4 comments:

Lady Dyla said...

the combination of heaven and hell make life sooo mucho interesting!!

Amir Syafiq said...

haha watdefak pegi sampai alamanda.macam jauh je dari tempat kerja.haha!

Mc Izzy said...

Dyla: Yes! Thats what we call life. ;D

Abok: Dekat je weh.10 menet.watdehell kan??

epifah said...

kitorang dok main cluedo yang afiq bawak beramai2.pastu bantai tido kat bilik hasna.heaven kejap je.hell banyak.haha.

Followers

Powered By Blogger