Tuesday, July 14, 2009

Izzat

  • Pergi BB? HuH. Tempat tu dah macam rumah kedua aq la.Malas nak pergi. kata ku dgn bongkaknya sambil tutup mata sebelah kepada seorang teman yang datang dari Utara Malaysia.
  • Apa yang aq cakap mmg btol.Bukan bongkak tapi kenyataan. BB tu dah puas aq rayau. Dah takde attraction kata orang.
  • Dulu masa sekolah2 aq jahil. Ibu suruh pergi tution dekat2 aq nk tution jauh. Nama tution tu Pusat Tuition Martin. Mmg famous a tution tu kat sekolah aq.Sapa tak pergi Martin tak bandar a.
  • Alasan aq nak tution jauh ialah kerana senang nak turun KL. Tution kat Pudu. mmg a dekat dengan BB.
  • Sekolah abes 1.30. Terus aq berdesup dengan hommies aq seperti Nazmir dan Izham ke Cafe cyber Megah. Dulu2 aq main CS. Top abes. Kalo orang nampak nama aq masuk game je terus suma keluar.Dengki!!
  • Kat situ aq abeskan masa dalam sejam. Tution start pukul 3.Lambat lagi.Enjoy dulu.
  • Dalam pukul 2 lebih baru aq blah dan tunggu bas kat depan. Agak2 kalo duit tak cukup, aq spend 5 menet macam tu utk main kuda plak. Menabung kata Nazmir.
  • Mengikut pikiran aq dulu2, main kuda tak haram sbb aq xmakan guna duit tu. Buat tambang je. So kira halal a sbb tak jadi darah daging. Mcm haramkan? haha.
  • Tution pukul 3. 2.50 masih tunggu bas tak sampai2. Mula la nak sumpah seranah pakcik bas tu. Paling kami benci ialah pakcik nama Razak. Dia garang. Suka jerit2.
  • Pukul 2.55 bas sampai kami naik.Bayar separuh harga sbb pakai baju sekolah. Berjimat. Setengah jam kemudian baru sampai.
  • "Alamak, dah lambat a. Musti Cikgu Chia marah" kata Nazmir dengan nada menghasut.
  • "Ye a. cemana ni?" kata ku sambil buat nada nak masuk kelas tapi sebenarnya taknak.
  • "Jom a BB.Next week kita masuk". "Ok!!"
  • Jadi aq dan Nazmir merasakan itulah tindakan yang paling bijak.TErus kami mengorak langkah pergi ke BB. Jalan kaki je.Peluh jugak ketiak.
  • PErkara sama berlaku setiap minggu dan hari. Maka tak hairanlah jika aq tak kesah sgt pasal BB. Itu rumah kedua aq!

5 comments:

Amir Syafiq said...

aah.aku benci pakcik razak.selalu kantoikan aku tak beli tiket.cis.pastu racist plak tu dia.suka kutuk negro.

Mc Izzy said...

haha.tapi dia suka pakai cermin mata hitam.aq bajet dia terminator a.

Yaya said...

haha!
tapikan asal entry ni title die'Izzat'?

PeaRLaLa said...

menarek menarek!

oshin da vinnci said...

i th kenape pakcik tu marah..
sebab time dulu u all naik bas pakcik tue..
semua muke xensem n macho..serabai je..

lain r muke masing2 mcm brad pit kah,shah rukh khan kah,jacky chan kah..

ini dah lah cumut,berkuah lak tu...

hahhaha...larikkkkk
(kutuk abis-abisan)

Followers