Wednesday, June 10, 2009

Hidup minima

  • Aq dilahirkan di kota. Anak metropolitan bak kata abang2 rappers tahun 90an.
  • Membesar dengan hiruk pikuk kota, aq menjadi 'selesa' dengan kawasan kota.
  • Pusat membeli belah Yaohan, Carrie's,Pertama dan Globe Silk Store menjadi tempat permainan ku sewaktu kecil dahulu.
  • Menjelang keremajaan tempat permainan ku beralih ke sekitar Bukit bintang.Plaza Sg Wang, Lot 10, Plaza Imbi dan banyak lagi.
  • Tak pernah plak terpikir satu hari nanti aq akan tinggal di bandar yang kecil dan tidak mempunyai gedung2 terkemuka.
  • Sejak dah abes blajar dan ingin bekerja ni, perpindahan dari bandar besar sering bermain dalam fikiran aq.
  • Boleh kah aq hidup dalam kota kecil yang jauh bezanya dari kota metropolitan?
  • Nanti kalo nak tgk wayang, main boling, usya2 chicks,main bowling,makan Mekdonel cemana?
  • Agak2 kalo aq kena kerja kat daerah2 kecil mampu ke aq hidup? Aduh.Payah ni.
  • Tapi bila pikir2 balik aq duduk KL ni dah bertahun2, takde la besh mana pown.Selalu duduk rumah je.Takde a tiap2 hari merewang2.duit takde beb.
  • Besh juge duduk jauh dari kota.Leh lepak dgn orang2 desa yang baik hati,hirup udara segar.Tapi paling best dapat berjimat.Senang nak jadi kaya nanti.
  • oleh itu aq dah ambil keputusan, dimanapun aq akan bekerja nanti, aq akan menjadi seorang yang cool dan mampu menarik hati chicks yang melihat.
  • Ya! aq dah bersedia.Anda bagaimana?

5 comments:

Askidah Olumis said...

sangat2 bersedia...harap2 kena pulau bangi.boleh dpt rm1500!!!lama lagi ma mau kawen!!!kumpul RM lu!!! ;D

Amir Syafiq said...

haih.duk kl la ok.dapat berjamming jamming bersama yang tercinta.best.tiga jari angkat.

oshin da vinnci said...

dok lam gua sedap.....

sejok...KL panas......

environment kotor...
otak jd kotor...

wkakakakakkaka......larikkkkk

Mc Izzy said...

Askidah: HAha..kumpul banyak2.leh kawen dalam laut ;P

Abok: KL mmg besh.abes duit gaji.hahaha

Oshin: U dudok dalam gua ke?

syzn n her fragile heart said...

hahaha sorry i just have to say something.

i was born,raised n got educated in kl too

n i ended up teaching in grik.

i have fun here despite of the very dull surrounding

i found solace here ;)

jiwe kacao oh dok kl lame2

heh

sgt la menyebok sy ini.

n trust me, once they see your resume that you are from kl,

they will definitely throw you in the jungle like they did to me LOL

erks all the best?!

Followers