Tuesday, June 2, 2009

Kenangan dan nasi

  • Saya suka jadi orang biasa.
  • Salah satu perkara yang orang biasa suka buat ialah makan ditempat yang sama hari2.
  • Kenyataan diatas membawa kenangan zaman silam dimana aq masih menetap di Kolej Cemara. Ada satu cafe didalam kolej itu yang sangat terkenal. Geng2 kami panggil kedai tu 'Makcik dadah'
  • Ini berikutan rasa mengantuk yang menyelubungi diri selepas makan dicafe tersebut.Sampai sekarang aq xtau apa yang makcik tu letak dalam masakan beliau.
  • Harga2 makanan di makcik dadah amat lah berpatutan. Nasi, ayam dan sayur hanya berharga rm2.50 hingga rm3.Bergantung kepada kuantiti nasi dan lauk. Fuh! murah gler.Kalo makan kat kedai2 luar mau sampai rm5 jugak.
  • Kadang2 makcik tu baik hati, dia akan caj murah2 je. pernah sekali tu ada sorg ni amik nasik dan lauk sosej gunung (byk sgt dah mcm gunung). Makcik tu caj rm3 je.Pergh....untung2.
  • K-role, Aq dan Syameer antara pengunjung tetap di cafe itu.Bermula dari makan tengah hari membawa ke dinner.kami makan di situ.Biasa a.student kena a jimat2.kang nak tgk wayang xde duit plak. Kadang2 Nazmir dari UiTM melaka pon makan nasik kat sana.
  • Sekarang ni dah lama xpegi sana.Biasa a.Dah duduk luar mana nak g tempat tu dah.Sesekali terkenang makcik dadah kegemaran ku.
  • Satu hari nanti aq akan kembali.

3 comments:

safwan said...

gile ah....

tiga hinggit.....???

aku nk pindah cemara!

epifah said...

aku ingat,aku ingat,aku pun makan situ jugak. beli tembikai laici dia sedap dan banyak.sosej berkuah dia tu juga! haha.

epifah said...
This comment has been removed by the author.

Followers