Thursday, June 3, 2010

Cuti


  • Cuti2 ni buatkan gua lebih art dari hari yang lain. Waktu pagi di habiskan mecari riff2 terbaru guna gitar karen pinjam Abok. Agak2 lapar sikir aq masuk plak kulinari art di dapur. Bawang ada, cili giling ada, maggi ada. Jadi la maggi goreng merah menyala.
  • Di samping art di gitar dan dapur, aq juga terlibat dalam art di You tube. Aq akan sibuk mencari material2 yang deep dan terkesan di hati. Maka aq pun terjumpalah video band yang hebat suatu ketika dulu. Namanya Rage against the machine atau budak2 dulu panggil RATM.
  • Nama pon dah marah2. Nampak sangat depa ni tak puas hati dgn sesuatu. Aq suka semangat begini sebab aq tak puas hati dengan rejim zionis dan birokrasi. Dulu masa mula- mula dengar RATM sumpah aq tak berapa nak paham. Sebutan Zack de La Rocha memang macam haram. PErnah jugak hati aq terdetik, dia ni nyanyi ke bersajak. Hati gua panas dgr band2 macma ni. Biasa a.Masa tu darah muda.
  • Bila dahmenginjak usia, baru aq paham betapa art nya band. Dari segi musik, lirik dan lagu memang mantap. Sangat garang dan tak puas hati. Membangkitkan semangat juang aq.
  • Oleh itu adik2 sekalian, jangan dengar je terus suka. Pastu shuffle sana, B boy sini. Hayati dulu apa yang korang dengar. Barulah ART!!

No comments:

Followers