Friday, June 18, 2010

Nasihat

  • Putus cinta bukan lah satu perkara yang hip dan happening. Tetapi kadang kala macam menjadi trend dikalangan muda mudi tak kira di kota mahupun desa.
  • Bagi yang betul2 menikmati cinta, putus cinta bermaksud putusnya bekalan oksigen ke nadi2 yang menyebabkan matinya saraf2 penting dalam badan terutamnya di bahagia otak.
  • Ketika ini keadaan seseorang menjadi sangat kritikal. Otak dan minda mereka di penuhi oleh 'blur' dan 'nois' yang tidak sepatutnya ada di dalam minda manusia normal. Maka terjadilah kejadian2 yang pelik dan kadangkala menjengkelkan.
  • Ada pernah sekali tu orang putus cinta, terus dia tak makan sebulan. Hasilnya badan beliua menjadi kurus seperti Paris Hilton. tak elok sangat ikut perlakuan orang kafir. Kan?
  • Di samping itu ada juga yang menangis non-stop sambil mengenang nasib badan. Kenapa putus? Ada orang lain ke? Nak bagitau kat mak cemana ni? Benda2 nangis ni memang tak boleh nak halang. Memang wajib. Tapi beragak la nak nangis pun. Kalo dah nangis non stop seminggu disarankan bawak2 la pergi masjid dan bertaubat,
  • Percayalah takde siapa nak putus cinta. Tapi inilah kehidupan. Perlu juga kta tempuhi walau tak sedap mana.
  • Secara kumulatifnya nasihat orang tua2 ialah dalam bercinta berpada2. Jika hati rasa tak sedap selalulah berpaling padaNYA.
  • Sekian.
P/s - aq di paksa menulis entri yang serius ini hasil paksaan mentor aq. Aq baca sendiri pun seram. Terlalu serius.

2 comments:

3ple M said...

sangat suka entry ni :)

Mc Izzy said...

Ahaha..thanks ;)

Followers