Wednesday, August 5, 2009

Kepesatan ekonomi serta kewangan semasa

Oleh sebab aq tgh dalam mode 'holiday hangover' aq memutuskan untuk menulis mengenai trip ke Kuantan lambat sket. Ini kerana aq tidak berkeupayaan menulis blog yang terbaik yang bersesuaian dengan pengalaman aq ke Kuantan. Pengalaman baik perlu disertakan dengan entri blog terbaik. Tak gitu?

Sedar2 dah sebulan lebih aq menjadi pemakan gaji dan pengajar di Kolej hebat Bangi. Aq rasa aq patut celebrate kejayaan aq ini degan minum di mamak dengan dihidangankan air teh o ais. Aq tak reti lepak2 starbuck ni. Aq buka orang kaya. Nak order pon tak reti. Buat nervous je g sana. Daripada malu baik la aq minum kat mamak.Leh buat muka garang. Musti air cepat sampai.

Aq hari2 cakap bahasa inggeris dalam kelas. Naik berbelit lidah aq ni. So aq decide utk tulis blog dalam bahasa melayu so that aq dapat melatih keperkasaan aq dalam bahasa ibunda. Tapi ada juga kawan2 menempelak tindakan aq dengan mengatakan blog aq menggunakan bahasa rojak. Ayat pon belit2. Tapi aq tak patah semangat.Bahasa Rojak? Mana ada! Hell no!!


1 comment:

Askidah Olumis said...

i tot u want to citer bout eko negara!!! hoho... wah!!! memperkasakan bahasa ibunda via blogging??? cool2!! me at school, memperkasakan my mother tongue 'Bahasa Dusun', berguru ngan my students!!! cakap tak lancar.. boleh faham.. yang paling sy faham 'olumis' ja!!!heee....

Followers

Powered By Blogger