Saturday, February 14, 2009

Dont judge me by my tshirt

Aq ada hipotesis.

  1. Kalo kita pakai baju topman(baru lawa2 la), seluar shuffle (seluar lawa2 juge) kasut hebat, orang kedai akan suka kita.
  2. Kalo kita pakai baju pinjam, seluar pagar (buruk giler) dan selipar orang kedai buat xport je.
Hipotesis aq ini berdasarkan 'eksperimen yan telah aq lakukan. Bukan sekali. Bukan dua kali. Tetapi berkali2. Mari kita lihat salah satu 'eksperimen' aq.

Hipotesis 1

Aq berjalan2 di sebuah gedung elit di sekitar bukit bintang. Pakaian aq sama seeperti pemboleh ubah di dalam hipotesis pertama. Baju kemeja dari topmen. Seluar Levi's 522 slim fit. Perfume Tommy Hilfiger.KAsut Zaara (pinjam) Kacak. Segak. Bergaya. Kalo gadis2 pandang gerenti orang lain tak buleh cari makan. Tujuan aq ke gedung hari itu ialah menemani kawan aq untuk membeli persalinan baru untuk dia bertemu janji. Oh. Lupa nak cakap. Kawan aq ni mmg bergaya. Ala2, kumpulan Bee Gees. Mmg bangsatkan!?

Melangkah saja masuk, promoter kedai tu (seorg amoi cina) tersenyum kepada kami. Aq buat2 tak nampak. Promoter tu terus bertanyakan tujuan kami ke kedai mereka yang eksklusif itu. Layanan yang diberikan? Aq bagi markah penuh. Dia siap sanggup pergi ke kedai cawangan yang berhampiran untuk mengambil stok yang diingini oleh kawanku. Pergh.. mcm orang gaji pon ada.

Kami keluar tanpa membeli apa2. Kurang vintage. Itulah alasan kawanku. Cina promoter menghantar kami hingga ke pinu masuk. Hebat!


Hipotesis 2

Aq baru balik dari gotong royong kenduri. Pakaian aq mmg agak bangsat sedikit. Di tambah dengan aroma asap yang aq dapati hasil dari jadi tukang masak di kenduri tadi. Kebetulan aunty aq nak singgah pergi sebuah gedung yang terkenal di Seremban. Aq layan aje.

Di gedung itu aq jalan2 sorg2. Aunty aq dah hilang mana. Tiba2 aq ternampak sesuatu yang hebat. Berdesup aq mengorak langkah ke kedai yang xberapa nak hebat tu. Kedai itu agak lengang kerana tiada pelanggan lain. Cuma ada promoter gemuk yang bermuka "I hate my life". Agak lama aq merenung barang hebat yang ingin aq miliki tu. Tetapi malangnya si promoter tu tetap dgn muka "My life sucks". Aq cuba panggil tapi dia pura2 bz mengelap kaunter. Macam haram.Mood aq terus hilang. Hey, jgn sbb aq pakai mcm bangsat ko xmau layan aq. Aq terus meletakkan semula benda hebat itu dan berambus. Selamat tinggal Fender Stratocaster bullet series.

Kesimpulannya...
Dari segi kita berpakaian dapat menentukan keinginan orang untuk mendekati kita. 

Kesimpulan aq....
Aq tetap dgn cara aq. Biarlah aq nak pakai mcm bangsat mcm mana pown. Aq tak perlu berpakaian metro sexual atau berlagak seperti tokoh2 korporat. Cukuplah dengan tshirt dan jeans(my fav outfit) Asalkan aq selesa dan berhati gumbira.

P/s - Ini hasil eksperimen aq sendiri. Kalo hangpa ada keputusan yang berlainan silalah bagi tau.

4 comments:

Solitary Ace said...

akhi...

BETUL!! SAYA SOKONG!! SAYA SETUJU!

sheesh.. really hate it when people do that.

exp1: pakai baju kurung/ biasa2.. and flats = nothing..

exp2: pakai baju campur entah ape2(stylo aah) and heels as well as bum handbag = fuiyoh..

ade rasa cam nak tampar gak a..
yeesh.. sabar fiqa..

XD

Amir Syafiq said...

ahahha seluar pagar.macam cibai!

Hadi Kamardin said...

orang terlebih kacak mcm aku, pakai ape pun org benci... semuanya jeles sahaja...

tu belum pky seluar pendek tunjuk betis parut2 lg tu...

Pana Sensei said...

Cuma ada promoter gemuk yang bermuka "I hate my life". Agak lama aq merenung barang hebat yang ingin aq miliki tu. Tetapi malangnya si promoter tu tetap dgn muka "My life sucks".

die belek ak dari atas smp bwh,
1saat kendian baru die tny nk ap,
tu kalo pki smart.
kalo cam macik nk p pasa,
smp sok pon haram die nk tny..

Followers

Powered By Blogger