Friday, September 3, 2010

Terkini

Bulan ini dimulakan dengan rangkuman berita2 yang menarik perhatian aq.

  1. Pertama sekali ialah berita dalam negara. Seorang paderi ingin menubuhkan gereja gay bagi mereka yang gay. Pondan dan maknyah juga di alu2kan. Ok. Mula2 sekali aq declare diri aq sebagai seorang yang menentang aktiviti homoseksual. Sebab apa? Sebab aq Islam. Islam melarang perbuatan terkutuk tu. As simple as that. Kalau ada orang cakap its our freedom,hak kebebasan individu, aq jawab kalo semua dibolehkan, aq nak je sepak orang2 yang buat aktiviti terkutuk tu. Kata kebebasan individu. Kalo ada yang cakap, jadi gay tak menggangu sesiapa, aq jawab, ia mengganggu seluruh umat manusia. Penyakit, keruntuhan akhlak, anak2 tiada beribu, jenayah. Jadi secara keseluruhannya aq mengecam keras tindakan paderi kurang bijak tu untuk memperjuangkan gay. Nak jadi gay pegi Belanda!!
  2. Berita kedua ialah berita agak lucu. Rundingan damai antara Palestin dan Negara yang tidak pernah wujud dimeterai di Amerika. This is damn funny man. Jika anda seorang yang peka, cuba kira berapa kalikah perjanjian damai,gencatan senjata, rundingan di adakan antara Negara yang tak pernah wujud dan Palestin? Banyak!! Tapi kenapa masih berlaku pergolakan di Asia Barat? Jawapannya ialah umat yag biadap itu tak pernah mengotakan janji mereka. Biar berapa banyak perjanjian pun, mereka akan tetap dengan kebiadapan mereka. Menurut seorg penulis terkenal, rundingan adalah salah satu cara bagi Negara biadap itu berehat setelah penat mengganyang bumi Palestin. Tujuan meeka bukanlah utk berdamai. Apa yang pasti perjanjian ini hanyalah bersifat sementara. Lambat laun Si biadap itu akan beraksi semula. Dan negara2 Islam yang lain hanya 'mengecam" tindakan biadap mereka. That is funny. LOL~
  3. Berita ketiga ialah berita hiburan. Setalah kantoi berkhalwat, pasangan khalwat sensasi mensensasikan lagi dunia hiburan degna berita mereka nak bertunang. Dah sah2 mereka dulu berkhalwat suka sama suka. Senang je ek jadi artis. Buat salah, mintak maaf, buat muka menyesal, teruskan kehidupan. Hidup ini indah.
P/s - Berita ini hanya dari pandangan aq sahaja. Sesiapa yang tersinggung teruskan tersinggung.

2 comments:

|| FD || said...

aku super suka entry ko yg ni!!! hahha

Azzam?? said...

jadi laa artis.. apa susah weih??

Followers

Powered By Blogger